štvrtok 3. decembra 2015

Tekvicová polievka

Ahojte!
Hoci jeseň už skončila, ja pre vás ešte mám niečo z tohto ročného obdobia. 
Jeseň nepatrí medzi moje obľúbené ročné obdobia. Ale existuje jeden malý dôvod, prečo sa vždy na jeseň teším. Tým dôvodom sú tekvice, pretože zbožňujem tekvicovú polievku. Mohla by som ju pokojne jesť každý deň a nemala by som dosť. 


Dnes som si pre vás pripravila jednoduchý recept, ako tekvicovú polievku varíme my - hlavne môj priateľ, ale ja pomáham :). Všetko, čo sme použili sme používali od oka a tak, aby nám to chutilo. Preto som presnú gramáž nepísala. 


Postup je veľmi jednoduchý. Na slnečnicovom (alebo vami zvolenom) oleji si opražíme cibuľku.


Kým sa cibuľka praží, nakrájame si tekvicu na menšie časti.


Keď cibuľka chytí trošku farby, pridáme k nej nakrajánu tekvicu. Spoločne opražíme, kým tekvica nezmäkne. 


Potom pridáme sladkú smotanu. Necháme prejsť varom.


Podľa chuti dochutíme - soľou, korením (my máme na fotke na vareške univerzálne dochucovadlo do omáčok a polievok). Povaríme, aby celá polievka prešla chuťou. 


Keď je polievka už takmer hotová, použijeme ručný mixér. Ním rozmixujeme všetky kúsky tekvice, ktoré sa nerozvarili. 


Necháme prejsť varom a nakoniec pridáme ešte trošku masla. 


Rozhodli sme sa, že si do polievky dáme ešte aj tekvicové jadierka. 


Jadierka sme opražili nasucho na malej panvičke. 


A máme hotovo! Máte radi tekvicovú polievku tak ako ja?


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára