sobota 6. februára 2021

Moji obľúbenci za rok 2020 - dekoratívka

 

Ahojte! 

O mojich top produktoch som vám písala naposledy v roku 2015. To už je ale dlhá doba a veľa sa toho zmenilo. Vtedy som ešte len hľadala, čo mi vyhovuje. Pomaly som zisťovala, že existujú aj iné značky ako tie, ktoré nájdem v drogérií. Vlastnila som svoje prvé drahšie kúsky... Dnes je to skôr naopak. Z drogérie mám toho čoraz menej a menej a keď už, tak sú to skôr produkty na odličovanie, ale aj púdre a riasenky z drogérie zbožňujem. 

Dnes vám chcem ukázať moje najobľúbenejšie produkty, a to za rok 2020. Tak sa na ne poďme pozrieť...


Podkladová báza

Od podkladovej bázy očakávam to, že mi vyhladí pleť a že na nej make-up bude vyzerať lepšie. S výdržou make-upov väčšinou problém nemávam, takže to od bázy ani veľmi nevyžadujem. V roku 2020 som objavila bázu pod make-up, ktorú som si veľmi obľúbila. Je od značky Note - Skin perfecting primer. Je to báza, ktorá neobsahuje žiadne oleje, pleť zmatňuje a minimalizuje póry. Pleť mi nevysušuje, čo je mi pri mojej suchej pleti tiež dosť dôležité. Nemám jej čo vytknúť. Používam ju už od leta, toto je už druhé balenie a tretie, ako vidíte, už mám v zásobe. 


Make-up 

Pri make-upoch nemám určené nejaké preferencie. Niekedy zbožňujem make-up s matným efektom, niekedy nie. Niekedy je to skôr vysoké krytie, ktoré potrebujem, inokedy mi stačí slabšie. Avšak v posledných rokoch som si všimla, že som sa vracala ku make-upom od značky Urban Decay. A najlepšie u mňa obstál make-up Stay Naked, ktorého používam už druhé balenie. Na pleti mi vydrží až do odlíčenia, ale ako som už spomínala, s výdržou make-upu nikdy nemám problém, neviem čím to je, ale aj make-up od Essence na mne drží ako pribitý :D. Tento make-up má také solídne stredné krytie, no dá sa vrstviť v prípade, že je moja pleť v horšom stave. Mám ho v odtieni 10NN. 


Korektor

Korektor je pre mňa veľmi ťažká kategória. Pokiaľ sa jedná o korektor určený pod oči, tak je to jednoznačne Nars - Radiant creamy concealer. Ten mi robí spoločnosť už dlhší čas a už ho nevymením. Na moje kruhy pod očami je skvelý, zakryje, ale nevyzerá to neprirodzene. Navyše mi okolie očí nevysušuje a to je pre mňa veľmi dôležité. 

Čo sa týka korektoru na nedokonalosti pleti, tak je to veľmi ťažké rozhodnutie. Za každým použijem niečo, na čo mám náladu a najviac siaham na kombo od Urban Decay, a to Naked skin a Stay Naked, ktoré miešam, pretože jeden je príliš svetlý a druhý zase tmavší. Druhým kombom sú korektory od Fenty Beauty - Pro filt´r, ktoré mám taktiež v dvoch odtieňoch, ktoré miešam. Títo moji miešanci dobre kryjú a dlho mi na pleti vydržia v top stave. 


Púder

Pri púdroch mám najradšej lisované (kompaktné) transparentné púdre. Tento rok sa mi však doma nazbieralo aj veľa sypkých, ktoré som chcela vyskúšať. Do rúk sa mi dostala miniatúrka púdru od Hourglass - Veil translucent setting powder, ktorý som si veľmi obľúbila. Dobre mi zafixuje make-up, ale najradšej mám, aký efekt mi robí pod očami. Viem, že veľa spraví aj správny korektor, ale skúšala som ho s viacerými a vždy obstál veľmi dobre. Po spotrebovaní uvažujem nad plným balením. Mám aj svojho obľúbenca z drogérie a je to Essence - Matt fixing powder. Momentálne mám taktiež len miniatúrku z adventného kalendára. Má taký rozkošný obal... Tento púder používam rada, pod očí sa s tým od Hourglass nedá porovnávať, ale na tvár je skvelý. Zafixuje, predĺži výdrž make-up a zmatní. Na bežný deň je naozaj úžasný a čo viac treba.



Bronzer

Bronzér je pre mňa už neodmysliteľnou časťou môjho bežného denného líčenia. Mám veľmi bledú tvár a bez neho sa ma všetci pýtajú, či sa cítim dobre, že som hrozne bledá. Od kedy bronzre používam je to lepšie a ani neviem, kedy sa ma to naposledy niekto opýtal. Pri bronzroch som veľmi zvláštna. Raz siahnem po studenom odtieni, raz po teplom, raz po matnom a raz po nejakom s trblietkami. Často siaham po jednom od Avon - Glow bronzing powder, ktorý je z rady True. Je v odtieni medium riviera, čo je pekná matná studená hnedá. A ako je vidieť, už na mňa vykúka dno. Neviem, či sa ešte dá objednať, pretože Avon katalóg som nevidela minimálne dva roky. Ak sa k tomu dostanem, určite si ho znovu objednám. Druhý je od značky # Give them lala beauty - Ibiza bronzer. Je to pravý opak bronzru od Avonu. Je to teplý hnedý odtieň, ktorý obsahuje bronzové trblietky. Ja ho zbožňujem v lete a na jar, keď je už slniečko trošku silnejšie. Tento bronzer bol v nejakom beauty boxe a ja som si zohnala už ďalšie balenie do zásoby. 




Lícenka

Na lícenky veľké očakávania nemám. Nemusia mať silnú pigmentáciu, no čo si veľmi všímam je odtieň. Ten mi musí padnúť do oka a nejakým spôsobom harmonizovať s mojou pleťou a mojím bežným líčením. V roku 2020 som k meninám dostala lícenku od Nars - v tom najznámešom odtieni - Orgasm. Druhou obľúbenou lícenkou je jej najpodarenejší dupe od Sleek v odtieni Rose gold. Sú takmer identické, len Sleek je trošičku viac do ružova. Majú dobrú výdrž, dobrú pigmentáciu a tie odtiene sú fakt nádherné. Stali sa pevnou zložkou v mojej make-up zbierke a ja už nechcem byť bez nich. 



Rozjasňovač

Rozjasňovače som dlhú dobu nepoužívala vôbec. Svoj prvý som vyskúšala v roku 2015, bol tekutý a dnes by som ho vôbec nepoužívala. Našťastie som ich už vyskúšala mnoho, veľa som ich už posunula ďalej a nechala si len tie, ktoré mám rada. Mám ich v rôznych odtieňoch a tieto tri sú moje najobľúbenejšie. Začala by som tým od Ciaté - Solstice, ktorý je v studenom ružovom odtieni so zlatými a ružovými trblietkami. Druhý je od Illamasqua - Beyond powder highlighter v odtieni OMG. Mám len miniatúrku a ak ho niekedy v živote miniem, kúpim si ho znovu. Je v teplom zlatom odtieni a je celkom dosť pigmentovaný. Stačí ho naozaj máličko, len ľahko po ňom prejsť štetcom. A tretí je od rovnakej značky, z rovnakej rady, akurát v inom odieni, a to Deity. Je to nádherný studený odtieň so zlatými odleskami. Používam ho naozaj veľmi rada a už sa ma dve kamarátky pýtali, čo za rozjasňovač to mám. Každý z týchto rozjasňovačov má úplne iný odtieň a ja ich všetky tri zbožňujem.


Riasenka

Riasenka je produkt, ktorého by som sa nevedela vzdať. Ak by som si musela vybrať jeden jediný produkt, ktorý by som mohla používať, neváhala by som ani chvíľku. Jednoznačne riasenka. Rada ich skúšam a hlavne rada pozorujem ich efekt na mojich riasach. Vyskúšala som už nespočetné množstvo riaseniek a musím uznať, že riasenky sú veľmi individuálna záležitosť. Čo sedí mne, nemusí sedieť nikomu inému a zase riasenky, ktoré mi kamarátky odporúčali mi nesadli. Riasenka je produkt, ktorý keď mi nesadne, vyskúšam ho ešte raz ale potom už putuje ďalej. Pri iných produktoch sa snažím ich využiť, ale pri riasenkách to proste nejde. Tá proste musí sedieť ako riť na šerbeľ. 

Za rok 2020 som si obľúbila dve riasenky. Od značky Benefit som dlhú dobu obľubovala riasenku Roller lash, ale po vyskúšaní Bad gal bang riasenky som našla nového obľúbenca. Riasy mám prirodzene dlhé, preto predĺženie od riasenky až tak nevyžadujem. Je to skôr objem, ktorý vyhľadávam a v tejto riasenke som ho našla. Je to efekt, ktorý od riasenky potrebujem a keď ho nájdem, ostanem pri tej riasenke dlhú dobu. Medzitým však vyskúšam aj iné riasenky, ktoré mi padnú do oka alebo sa mi dostanú do rúk. Takto mi raz padla do oka riasenka od L´oreal - Air volume, ktorá robí rovnaký efekt a ja som si ju veľmi obľúbila a určite si ju kúpim znovu (recenzia - Loreal - Air volume mega mascara). 


Očné tiene

Očné tiene som v roku 2020 veľmi nevyužila. Bežne do práce si tiene nedávam, ani keď mám voľno. Používam ich len keď ideme s manželom na večeru, idem robiť na nejakú väčšiu akciu (mám na mysli svadby, oslavy, bály) alebo počas sviatkov ako Vianoce či Silvester. No rok 2020  bol iný. Bolo toľko zákazov, že žiadne akcie sa nekonali, neboli sme ani jediný raz niekde jesť, a ani Vianoce a Silvestra sme netrávili ako inokedy. 

Keď si však zoberiem do úvahy aj roky predtým sú to jednoznačne paletky od Urban Decay z rady Naked. Všetky z nich mám rada, no úplne najradšej mám Cherry a Honey. Myslím, že paletky od Urban Decay pozná každý, takže sa nemusím veľmi rozpisovať. Dajte mi vedieť, ktorá z rady Naked je vaša obľúbená. 


Produkty na obočie

Obočie je pre mňa dôležité, no keď mám voľno a nikam sa nechystám, vystačím si s riasenkou. Ale s upraveným obočím vždy vyzerám o čosi lepšie. U mňa to naozaj veľa urobí, pretože moje obočie je veľmi riedke. Toto asi pre veľa ľudí nebude žiadnym prekvapením, ale mojimi top produktmi sú tie od značky Benefit


Rúž

Veľmi rada skúšam nové rúže, nové odtiene. Za tie roky, čo ich používam som prišla na to, že je len málo odtieňov, ktoré mi pristanú a ktoré naozaj rada nosím. V roku 2020 som veľa rúžov nevyskúšala, pretože pod tou maskou by ich bola škoda. Keď som však už mala možnosť nejaký použiť, siahla som vždy po nejakom od značky Babor. Mám ich v niekoľkých odtieňoch, no tieto sú moje najobľúbenejšie. Orange sundown je z matte lip colour kolekcie, ktorá obsahuje matné rúže. Je to krásny červeno oranžový rúž, podobný odtieň som v zbierke ešte nemala. Pery nevysušuje, čo je pre mňa pri rúžoch veľmi dôležité. Napriek tomu má veľmi dobrú výdrž. Nude rose a perfect tan sú z kolekcie creamy lip colour. Sú to krémové rúže s lesklým efektom, ktoré sú na perách veľmi príjemné. Tieto dva odtiene majú skvelú pigmentáciu, dobrú výdrž a taktiež mi pery nevysušujú. Soft rose je z rady glossy lip colour, čo sú slabšie pigmentované lesklé rúže. Na perách mám pocit akoby som na nich mala len balzam. Nosím ho veľmi rada. Okrem toho sa mi veľmi páčia aj obaly týchto rúžov. Určite si ich zaobstarám viac, pretože ich kvalita je naozaj skvelá. 


Lesk

Lesky na pery som veľmi rada používala keď som mala takých 14 až 15 rokov, kedy moje líčenie bola riasenka, čierna ceruzka pod oko a lesk na pery. Na strednej škole som prešla na balzamy na pery, a potom som začala nosiť rúže. K leskom som sa vrátila len nedávno, zrejme to bolo počas roku 2019, keď som dlhšie bojovala so suchými perami. Keď som si na pery niečo dala, tak to bol balzam a naň už len tenkú vrstvu lesku. Teraz používam lesky aj na niektoré rúže, hlavne tie matné. Nie preto, že by som matné rúže nemala rada, ale niekedy na ne proste nemám náladu. V poslednej dobe som častejšie siahala po lesku na pery od značky Iconic London - lip plumping gloss v odtieni lovestruck. Tento lesk síce trošičku lepí, ale to mi vôbec nevadí, pretože je to naozaj len trošičku. Lesk by mal mať plumping efekt, čo ja veľmi nepozorujem. Má jemnú mentolovú vôňu a na perách jemne brní, ale nie nejak extrémne, že by to bolo nepríjemné. V lete je to dokonca veľmi príjemné, pretože mi chvíľu pery príjemne chladí. A lesky na pery najradšej nosím práve v lete. Mám rada tento jemnučký odtieň.  

Balzam na pery

Môj obľúbený balzam na pery ste už mohli vidieť v článku o mojej skincare rutine. Je to tekutý balzam od značky By Terry z rady baume de rose. Vonia veľmi pekne, jemne po ružiach. Ružovú vôňu veľmi nemusím, ale v tomto balzame mi vôbec nevadí. Balzam je na perách veľmi príjemný, vôbec nelepí ako lesk a pery mám po ňom dobre hydratované. Dlho ma trápili suché pery a také tie suché šupinky, ktoré sa mi po tomto balzame vôbec netvoria. A viac si od balzamu na pery ani priať nemôžem. Rada by som vyskúšala aj ten balzam v kalíšku, je veľmi vychválený a ja ho už mám na svojom wishliste. 


Pri fotení tohto článku sa mi stala nehoda a jeden bronzer letel na zem. Niekedy som takáto šikovná. Skúsim ho opraviť a ak sa mi to nepodarí, nevadí, mám ešte jeden. Ale zamrzí, hlavne pri jednom z najobľúbenejších produktov. 

Čo hovoríte na mojich obľúbencov? Máme nejakých spoločných? Dajte mi vedieť, aké sú vaše najobľúbenejšie produkty dekoratívnej kozmetiky. Rada ich vyskúšam. 

9 komentárov:

  1. Lícenka od Sleek je aj moja obľúbená, tú špirálu mám tiež veľmi rada. Inak som nič z tvojich obľúbených produktov neskúšala. Ja si kupujem len drogériovú kozmetiku, drahšiu len sem tam dostanem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Inak aj mňa to veľmi mrzí keď si dáky produkt rozbijem, minule takto na zem letela celá paletka očných tieňov ale našťastie sa rozbili iba 3 tiene a podarilo sa mi ich zatlačiť.

      Odstrániť
    2. Ja som ten bronzer už dokopy nedala, ale mám ešte jeden. Tak to je super, že si ich zachránila :)

      Odstrániť
  2. Naprosto skvělý vyčerpávající článek! Produkty na obočí jasný top!Taky mám dost ráda Nars tvářenky!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Jasné, u Benefitu nie je o čom, ale aj ABH má super produkty, no tie som ešte neskúšala.

      Odstrániť
  3. Některé produkty vůbec nepoznám, skvělý výběr. Zaujaly mě líčenky, rozjasňovače i odstíny rtěnek. Pěkný článek.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! A ja som si práve myslela, že sú to známe značky.

      Odstrániť
  4. Samé krásne veci. Najviac ma zaujala podkladová báza, páči sa mi, že nevysušuje - aktuálne niečo podobné hladam. A páči sa mi aj makeup a korektor. A aj tie lícenky su velmi pekné.
    A toho bronzera - škoda, viem si to predstavit.. :-(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Momentálne skúšam bázu od Laura Mercier - pure canvas primer a taktiež vôbec nevysušuje. Ale mala som aj jednu od Sleek, ktorá bolá skvelá.
      No ten bronzer sa mi nepodarilo zachrániť, to naozaj zamrzí.

      Odstrániť